Více zde: Rozšířené úřední hodiny pro podání přiznání k dani z nem.
Od 1. ledna 2013 spravuje daň z nemovitostí v České republice 14 finančních úřadů se sídlem v jednotlivých krajských městech a v hlavním městě Praze. Správu daně z nemovitostí vykonávají na území příslušného kraje a hlavního města Prahy prostřednictvím svých územních pracovišť, u nichž jsou uloženy spisy poplatníků. Územní pracoviště finančních úřadů jsou zřízena v obcích, v nichž do konce roku 2012 měly sídlo finanční úřady zřízené zákonem č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech, ve znění p.p.
Konkrétní územní pracoviště, které nyní spravuje spis daného poplatníka, je určeno podle
jednotných pravidel. Ta jsou nastavena tak, aby došlo k umístění spisu v souladu se zájmy a potřebami vlastníků
nemovitostí. Zásadním kritériem pro tanovení spravujícího územního pracoviště je proto místo pobytu fyzické osoby nebo
sídlo právnické osoby v konkrétním kraji, které bylo správci daně známo před započetím stěhování spisů,
tj. před 15. 11. 2012. V případě poplatníka s místem pobytu v příslušném kraji je spravujícím územním pracovištěm
to, v jehož obvodu územní působnosti se nacházelo místo pobytu nebo sídlo poplatníka.
Informační letáky pro poplatníky daně z nemovitostí:
Informační leták pro poplatníky daně z
nemovitostí
Informační leták pro poplatníky daně z
nemovitostí II